loading...
تجهیزات پزشکی
هانیه اکبرپور بازدید : 57 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

استفاده از کوپلر یا همان اتصالات مکانیکی، مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کوپلر بسیار آسان بوده و با سرعت بالا انجام می شود.
  • به کارگیری آن می تواند باعث ایجاد اطمینان در فرآیند انجام کار باشد. چرا که انتقال بار در این گونه اتصالات به بتن بستگی ندارد.
  • کوپلر از تمامیت ساختاری برخوردار می باشد.
  • به کارگیری کوپلر به جای اورلپ امکان استفاده از آرماتورهایی در سایزهای بزرگ تر را در ستون با ابعاد کوچک تر فراهم می کند. همین امر باعث طراحی مقرون به صرفه شده و امکان استفاده حداکثری از فضا در پلان را فراهم می کند.
  • به کارگیری این اتصال مکانیکی ازدحام میلگرد را به حداقل می رساند. این در حالی است که اتصال اورلپ ازدحام میلگرد در محل اتصال را به میزان 2 برابر نسبت به حالت معمولی افزایش می دهد.
  • استفاده از وصله های مکانیکی، با کم کردن ابعاد ستون باعث صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی در روند اجرای پروژه می شوند.
  • کوپلر باعث ایجاد انسجام در سازه می شود که اورلپ توانایی انجام این کار را ندارد.
  • استفاده از وصله های مکانیکی باعث ایجاد یکپارچگی بیش تری در سازه می شود.
  • کوپلرها در مقایسه با اورلپ از مقاومت بیش تری در برابر بارهای لرزه ای و سایر حوادث طبیعی برخوردار می باشد.
  • استفاده از کوپلر یا همان وصله های مکانیکی سبب حذف میلگردهای اضافی می شود.
  • استفاده از اتصالات مکانیکی، باعث کاهش هزینه دستمزد کارگاه ها و افزایش سرعت و در نتیجه صرفه جویی در هزینه ها شود.
  • از آن جایی که استفاده از کوپلرها از ازدحام میلگردها جلوگیری به عمل آورد، قرار دادن میلگردها در شبکه را آسان می کند.

وصله کردن میلگرد به روش اتکایی و جوشی - پیمانکارسا

هانیه اکبرپور بازدید : 70 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

بسیاری از فعالان حوزه ساختمان، جوش سر به سر میلگرد را اصولی‌ترین روش در بین انواع روش‌های اتصال میلگرد می‌دانند. در این روش، ۲ سر میلگرد با قرار گرفتن در برابر شعله، به حالت خمیری درآمده و با اعمال فشار به یکدیگر متصل (فورج) می‌شوند. این روش که فورجینگ سر به سر میلگرد نیز نامیده می‌شود، باعث افزایش استحکام اتصالات و در نهایت استحکام سازه می‌شود، به‌طوری‌که مقاومت نقطه اتصال از دیگر بخش‌های میلگرد بالاتر خواهد بود. همچنین در سازه‌هایی که تعداد اتصالات بسیار زیاد است، حجم میلگرد مصرفی تا ۳۰ درصد قابل کاهش است. در ابتدای این مقاله به صورت مختصر به بررسی انواع روش‌های اتصال میلگرد پرداخته‌ایم و سپس به طور مفصل جوش سر به سر میلگرد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.  

در این تصویر انجام جوش (فورجینگ) سر به سر میلگرد در ساختمان را مشاهده می‌کنید.

 

انواع روش‌های اتصال میلگرد

بدون شک در انواع سازه‌ها، مقاومت و بالا بودن قابلیت اطمینان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در سازه‌های فولادی، به خصوص در صنعت ساختمان، به دلیل وجود انواع بارها و فشارهای مکانیکی از جمله کشش، پیچش و خمش، اهمیت کیفیت اتصالات دو چندان می‌شود همین موضوع باعث می‌شود روش‌های مختلفی برای حل این نگرانی ایجاد شوند. به طور کلی انواع روش‌های اتصال میلگرد را می‌توان در ۳ دسته زیر تقسیم‌بندی کرد.

  1. روش همپوشانی یا اورلپ (Overlap)
  2. اتصال از طریق روش‌های مکانیکی یا کوپلینگ (Coupler)
  3. جوش سر به سر یا جوشکاری بوسیله فشار گاز که فورجینگ سر به سر نیز نامیده می‌شود. (Gas pressure welding of bar)

 

اتصال میلگرد با روش همپوشانی یا اورلپ (Overlap)

این روش که اتصال روی هم نیز نامیده می‌شود، ساده‌ترین روش برای اتصال ۲ میلگرد به یکدیگر شناخته می‌شود. این روش نسبت به دیگر روش‌ها از قابلیت اطمینان و استحکام پایین‌تری برخوردار است و همین موضوع باعث جلوگیری از استفاده این روش برای اتصال میلگرد‌هایی با قطر بالا می‌شود. در روش اورلپ یا همپوشانی، مقطع حاصل از مقطع هر میلگرد بزرگتر خواهد بود و همچنین باعث افزایش مصرف میلگرد خواهد شد و از نظر اقتصادی در بسیاری از مواد به صرفه نخواهد بود.

 

اتصال میلگرد با روش مکانیکی یا کوپلر (Coupler)

اتصال مکانیکی میلگرد بسیاری مشکلات روش اورلپ را برطرف می‌کند اما در مقابل مشکلات جدیدی خواهد افزود. روش کوپلینگ هزینه بسیار زیادی در پی خواهد داشت که در بسیاری از پروژه‌ها از نظر اقتصادی و زمانی توجیه نخواهد داشت. تجهیزات خاص برای پیاده سازی این روش، از دلایل دیگر محدود شدن استفاده از اتصال مکانیکی می‌توان دانست.

 

اتصال میلگرد با روش جوش سر به سر یا فورجینگ (Gas pressure welding of rebar)

در روش جوش سر به سر، معایب ۲ روش دیگر برطرف خواهد شد و مقطع حاصل از این روش نیز مقاومت خوبی خواهد داشت. بعد از استحکام، صرفه جویی در مصرف میلگرد را می‌توان مزیت دوم این روش دانست که با توجه به تاثیر قیمت میلگرد در هزینه‌های پیاده سازی سازه، عامل مهمی در تصمیم طراحان خواهد بود. در ادامه به طور کامل در مورد این روش صحبت خواهیم کرد.

 

در این تصویر انجام عملیات فورجینگ میلگرد را مشاهده می‌کنید.

 

جوش سر به سر میلگرد یا فورجینگ

در این روش، محل اتصال دو قطعه به‌وسیله حرارت، به حالت خمیری در خواهد آمد و بعد از اعمال فشار مکانیکی، دو قطعه با همدیگر آمیخته خواهند شد و اتصال رخ خواهد داد. حرارت لازم برای فرایند جوش توسط سوختن گاز استیلن (Acetylene) فراهم می‌شود که جوشکاری اکسی استیلن (OxyAcetylene Welding) نام دارد. در قسمت بعد به طور خلاصه در مورد این روش توضیح خواهیم داد و بعد از آن به استفاده این روش در جوش سر به سر میلگرد خواهیم پرداخت.

 

جوشکاری اکسی استیلن (Oxy-Acetylene Welding)

یکی از انواع رایج در بین روش‌های جوشکاری به‌وسیله  انواع گازها، جوشکاری اکسی استیلن است. دلیل نامگذاری این فرایند به این نام، سوخت استیلن در کنار اکسیژن برای ایجاد گرما است که منبع گرمای لازم برای فرایند جوشکاری است. در این روش از ۲ گاز اکسیژن و استیلن استفاده می‌شود که در ۲ مخزن جداگانه قرار دارند و توسط لوله در محل شعله با یکدیگر مخلوط خواهند شد و با مشتعل شدن ترکیب حاصل و تنظیم آن بر روی محل مورد نظر، فلز ذوب خواهند شد و بعد از آمیخته شدن آنها و سرد شدن قطعه یکپارچه، فرایند جوشکاری به پایان خواهد رسید.

 

اتصال سر به سر میلگرد با فورجینگ اکسی استیلن

در این روش، از جوش اکسی استیلن برای حرارت دادن به سطح مقطع میلگردها استفاده می‌شود. برای یکنواختی حرارت و کیفیت بالاتر جوش، از حلقه آتش که به‌وسیله قرار گرفتن چند شعله در اطراف میلگرد تشکیل می‌شود استفاده می‌کنند. حرارت حاصل از سوختن گاز استیلن، مقطع میلگردها را تا مرحله خمیری شدن پیش می‌برد. در نظر داشته باشید که این روش یک روش جوش ذوبی به حساب نمی‌آید و فرایند در فاز جامد رخ می‌دهد. همچنین باید اضافه کنیم که در نهایت ساختار مولکولی این فلزات در محل اتصال تغییر خواهد کرد و در نهایت باعث افزایش مقاومت اتصال حاصل از فورج سر به سر نسبت به روش کوپلینگ (مکانیکی) و اورلپ (همپوشانی) خواهد شد.

 

 مزیت استفاده از جوش سربه سر آرماتور

استفاده از این نوع اتصال به دلایل بسیاری در بین صنایع مختلف از جمله سد سازی، سازه‌های بتنی، پل‌سازی و بسیاری از صنایع دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار است. از مهمترین دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از فورجینگ اکسی استیلن در این نوع اتصال، استحکام را به نسبت دیگر روش‌ها تا اندازه خوبی افزایش می‌دهد و در سازه‌هایی که انواع فشارهای خمشی، پیچشی و کششی را تحمل می‌کنند این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • آسان بودن پیاده‌سازی و سرعت اجرای پروژه‌های جوش سر به سر به دلیل پیچیده نبودن تجهیزات، محبوبیت استفاده از این روش رو دو چندان می‌کند. تجهیزات مورد نیاز برای روش کوپلینگ تخصصی و غیر قابل حمل هستند و همین موضوع استفاده از آن را بسیار دشوار می‌کند.
  • هزینه اجرا را شاید بتوان یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این روش دانست. هزینه پایین تجهیزات، اجرا و همچنین صرفه جویی در مصرف میلگرد را می‌توان از عوامل قابل توجه در بالا بردن صرفه اقتصادی روش فورجینگ سر به سر میلگرد دانست. 

 

در این تصویر نحوه کار دستگاه جوش اکسی استیلن در فرایند جوش سر به سر میلگرد را مشاهده می‌کنید.

 

دستگاه جوش سر به سر میلگرد

برای اجرای فورجینگ سر به سر میلگرد، نیاز به دستگاه‌های پیچیده‌ای وجود ندارد. با کنار هم قرار دادن چند قطعه ساده در کنار هم، دستگاه جوش اکسی استیلن در اختیار خواهید داشت. مهمترین اجزای این دستگاه عبارتند از:

  • دستگاه برش سرد: برای شروع عملیات فورجینگ لازم است سطح مقطع هر دو میلگرد کاملاً صاف و صیقلی باشد و البته استفاده از ابزارهایی مانند اره، فرز و ابزارهای اینچنینی برای این منظور قابل قبول نیست و قابلیت اطمینان اتصال را به شدت پایین خواهد آورد.
  • گیره نگهدارنده میلگرد: به منظور قرار دادن میلگردها در یک راستا از این اجزا استفاده می‌کنند.
  • دستگاه اعمال فشار: متشکل از چند پمپ هیدرولیکی و شیرهای فشار است که وظیفه آن اعمال فشار به میلگردها بعد از ورود به حالت خمیری است تا در یکدیگر آمیخته شوند.
  • سیستم حرارت دهی و مشعل: وظیفه اصلی این سیستم ترکیب گاز استیلن و اکسیژن با یکدیگر و ایجاد حرارت برای عملیات جوشکاری است. به عنوان اجزای اصلی این سیستم می‌توان از لوله اختلاط، شیرهای یکطرفه و حلقه آتش که به صورت دایره‌ای در اطراف میلگرد قرار می‌گیرد نام برد.
  •  کپسول‌های اکسیژن، استیلن و مانومتر مربوط به هرکدام: مانومترها در این قسمت فشار داخل کپسول‌ها و همچنین فشار گاز خروجی از آنها را نشان می‌دهند.

نکات ایمنی استفاده از دستگاه جوش سر به سر

حفاظت از لوله‌ها و اتصالات موجود در دستگاه جوش سربه سر میلگرد، مهمترین وظیفه شما بعد از پایان کار است. در انتهای عملیات این تجهیزات را با دقت جمع‌آوری کنید. قبل از شروع کار نیز لازم است بوسیله آب و کف، سلامت اتصالات بررسی شود.

تمیزکاری گیره میلگرد و گریس کاری آن در افزایش عمر و عملکرد دستگاه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پمپ هیدرولیک نیز از اجزای اساسی دستگاه به حساب می‌آید به همین دلیل استفاده از روغن مرغوب و همچنین بازرسی دائمی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.    

گاز استیلن در اندازه زیاد می‌تواند موجب مسمومیت شود، از بو کردن زیاد آن پرهیز کنید.

در هنگام استفاده از دستگاه، از دستکش‌های چرمی و نخی استفاده کنید و بعد از پایان کار از بسته بودن شیر‌ها اطمینان حاصل کنید.

در انتها فراموش نکنید در صورت هرگونه اشکال در حین انجام عملیات جوش سر به سر میلگرد و فورجینگ بوسیله گاز استیلن، کار را متوقف کنید و برای رفع عیب دستگاه به متخصص مراجعه کنید.

 

هانیه اکبرپور بازدید : 60 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

تمامی موجودات زنده و غیر زنده دارای انرژی بوده و از خود انرژی ساطع می کنند. این انرژی از جنبش ملکول ها به دست می آید. این انرژی از نوع مادون قرمز می باشد. زمانی که می خواهیم دمای بدن فردی را بدون تماس اندازه بگیریم، انرژی ساطع شده توسط فرد جذب تب سنج شده و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می گردد. این سیگنال ها دمای مورد نظر را بر روی صفحه نمایش LCD نمایش می دهند.تب سنج لیزری یک حرارت سنج (Thermometer) مادون قرمز می باشد. این تب سنج با نام ترمومتر نیز شناخته می گردد.

هنگام استفاده از تب سنج لیزری نکات زیر را رعایت کنید:

  • لنز دماسنج را تمیز نگه دارید.
  • دقت کنید آسیبی به لنز وارد نشده و روی آن خراش ایجاد نشود. زیرا در صورت آسیب دیدگی باعث ایجاد اخلال در کارکرد تب سنج میشود.
  • سعی کنید در محیط پاک از این دستگاه استفاده کنید. زیرا هوای شرجی و بخار، همچنین گرد و خاک دقت دماسنج را کاهش می دهد.
  • هنگام استفاده از دماسنج لیزری حتما به نسبت D:S نوشته شده روی دستگاه دقت کنید. مثلاً با تب سنج با ۱:۱۰ نوشته شده روی آن، می توان با فاصله ۱۰ متری دمای قطر یک متر از اطراف جسم و یا فرد را اندازه گرفت.

قبل از آزمایش چند دقیقه دماسنج را در هوای عادی قرار دهید  تا به دمای محیط برسد، سپس آن را روی فرد جدید تست نمایید.

تب سنج تفنگی

در کشور ایران نیز بیشتر از تب سنج لیزری تفنگی برای تشخیص بیماری کرونا استفاده می شود. در حال حاضر دماسنج لیزری به عنوان کارآمدترین دماسنج برای تب و تشخیص بیماری کرونا استفاده می شود.  این دستگاه بدون تماس با پوست مورد استفاده قرار می گیرد و همین موضوع بهره مندی از آن را افزایش می دهد.

تب سنج تفنگی

خرید انواع تب سنج در بخش آگهی رایگان شهر24

اگر می خواهید با یک تب سنج اقدام به تشخیص کرونا کنید، باید اندازه گیری دمای بدن را در قسمت های مختلف انجام دهید. در این صورت می توانید از عدم ابتلا به بیماری مطمئن شوید.دمای نرمال بدن برابر با ۹۸٫۶ درجه فارنهایت(یک یا ۲ درجه بیشتر) و همچنین ۳۷ درجه سانتی گراد(البته کمی بیشتر یا کمتر) می باشد. صبح ها دمای بدن افت دارد و در طول شب افزایش پیدا می کند.در وضعیت ابتلا به کرونا باید تب زیر بغل فرد برابر با ۳۷٫۸ و بیشتر از آن، تب زیر زبان برابر با ۳۸٫۵ و بیشتر و تب پیشانی برابر با ۳۸٫۵  و بالاتر باشد. این تب بر مبنای سانتی گراد محاسبه می گردد.

تبلیغات اینترنتی انواع مراکز تست کرونا در سایت ایستگاه

هانیه اکبرپور بازدید : 63 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

معرفی انواع مختلفی از مچ بندها

مدل نگهدارنده

  • این نوع از مچ بندها نیز بیشتر در توانبخشی ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کاهش ورم و التیام سریعتر درد ایجاد شده در مچ دست از جمله ویژگی های بارز این مدل از محصولات طبی می باشد.

جهت آشنایی و معرفی انواع مچ بند و آگهی تبلیغاتی آنها برای فروش و یا خرید به سایت دیوار مراجعه نمایید.

مدل ورزشی

  • این نوع از مچ بند طبی مناسب استفاده در هنگام ورزش یا حتی پس از آن می باشد.
  • به دلیل اندازه و قدرت انعطاف پذیری خوب خود سبب جلوگیری از وارد نمودن فشار اضافی به مچ دستان ورزشکاران می شود.
  • معمولا ورزشکاران رشته های راکتی همچون: تنیس، اسکواش، پینگ پونگ و … نیاز مبرمی به استفاده از این مدل محصولات طبی دارند.

مدل آتل انگشت

  • این نوع از محصولات را خیلی نمی توان مچ بند بحساب آورد؛ اما خوب بایستی آن ها را جزئی از دسته مچ بندها قرار داد.
  • این آتل ها عموما برای کسانی که انگشتان دستشان در سوانح و تصادف جورواجور دچار مشکل و یا شکستگی شده است، مورد استفاده قرار داده می شوند.
  • ثابت قرار دادن انگشتان از جمله مزایای استفاده از این نوع آتل های انگشتی می باشد.

مدل ترکیبی

  • مچ بند طبی ترکیبی در واقع هم قادر است از مچ دستان شما محافظت کند و هم از شست انگشتتان مراقبت نماید.
  • این محصول معمولا برای کسانی که عمل جراحی بر روی شست دست خود انجام داده اند، توصیه می شود.
  • استفاده از این نوع مچ بندها سبب ثابت نگه داشتن شست شما و قابل استفاده بدون دیگر انگشتانتان برایتان می گردد.

مدل مناسب کشیدگی

  • این نوع از مچ بند ها در بازار با عنوان محصولات RSI بفروش می رسند.
  • وظیفه اصلی آنان برطرف کردن کشیدگی عضلات مچ دست و نگه داری از آن در حالت ثابت است.
  • استفاده از این مدل مچ بندها سبب کاهش درد و تورم مچ دستان شما خریداران عزیز می شود.

مدل مناسب استفاده پس از عمل

  • این نوع از محصولات طبی همانند نام خود پس از انجام عمل جراحی بر روی مچ دست مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این نوع از مچ بندها به لحاظ اندازه ای بزرگتر از مدل های ورزشی هستند.
  • از قدرت انعطاف پذیری کمتری با توجه به نیاز ثابت بودن عضلات دست برخوردارند.

نکات مهم هنگام خرید مچ بند طبی

انتخاب نوع

اولین نکته در خصوص خرید مچ بند طبی توجه به نوع ان است که برای این منظور ما در بخش قبلی از همین مطلب انواع مختلفی از این محصولات طبی را برایتان معرفی کردیم و حال این شما هستید که با مشورت پزشک و یا نوع نیازتان می توانید از یک کدام از این مچ بندها استفاده نمایید.

اندازه مناسب

نکته دوم برای انتخاب مچ بند طبی خوب و مناسب توجه به اندازه ایده آل آن است. یادتان باشد اندازه مچ بند بایستی در تناسب کافی با مچ دست شما شود و نه از آن بزرگتر باشد و نه از آن کوچکتر باشد!‌ توصیه می کنیم برای راحتی در استفاده خود به سراغ خرید محصولاتی بروید که از قابلیت تنظیم اندازه برخوردار هستند.

جنس مچ بند

مچ بند طبی شما می تواند از جنس نئوپرن، کش، الاستیک و دیگر متریال های استاندارد پزشکی باشد. انتخاب اینکه جنس محصول طبی شما چه باشد برعهده خودتان است؛ با این حال فراموش نکنید که عدم ایجاد حساسیت از جمله موارد مهم در هنگام خریدتان بایستی باشد!

ثبت انواع مچ بند در بخش آگهی رایگان سایت شهر24

راحتی در استفاده

اصولا محصولات طبی با گذر زمان و استفاده مناسب از خود باعث بهبود دردهای عضلانی و مفصلی شما عزیزان می شوند؛ پس به راحت بودن خود در صورت استفاده از این نوع محصولات پزشکی نیز اهمیت دهید و سعی کنید از مچ بندهایی برای رفع مشکلات مچ دستتان بهره گیری نمایید که بیشتری درصد راحتی را برایتان به ارمغان می آورند.

منطقه قابل پوشش

از دیگر فاکتورهای اساسی در خرید مچ بند طبی توجه به منطقه قابل پوشش محصول است. برخی از مچ بندها تنها قابل استفاده در ناحیه مچ و برخی دیگر قابل پشتیبانی از کف دست، انگشتان، ساعد و غیره نیز می باشند.

هانیه اکبرپور بازدید : 61 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

یک طرح توجیهی چیست ؟
طرح توجیهی عبارت است از مجموعه مطالعات و محاسباتی که برای یک ایده انجام میشود تا در ابتدا آن ایده را شرح دهد و در مرحله بعد مشخص کند که آیا امکان انجام آن است یا خیر.

هزینه تهیه طرح چقدر است ؟
عوامل بسیار زیادی همانند بانک مورد نظر٬ حجم سرمایه گذاری٬ موضوع طرح توجیهی و … در تعیین قیمت تاثیر گذار هست. برای اطلاع از قیمت ها کافیست با تلفن های ما تماس حاصل فرمایید.

چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم ؟
برای نوشتن یک طرح کافیست از سوالات ساده شروع کنید و یک پرسش نامه برای خود تهیه کنید. پس از پاسخ٬ اطلاعات را جمع آوری کنید و سپس در یک سند کامل چاپ نمایید.

اما آیا این طرح اعتبار دارد و بانک آن را قبول می کند ؟ پاسخ خیر میباشد.

یک طرح کامل و دقیق باید توسط کارشناسان و متخصصین آن حوزه نوشته شود. برای مثال در بهین صنعت یاب بخش بازار توسط تیم مطالعات بازار بررسی و تدوین میشود.

قسمت فنی نیز توسط مهندسین شرکت با بازدید دقیق محل اجرا و دریافت اطلاعات فنی تهیه می گردد.

چگونه طرح توجیهی مناسب برای گلخانه بنویسیم؟ – آریکان

یک طرح شامل چه بخش هایی میباشد ؟

یک طرح کامل شامل سه بخش اصلی بازار٬ فنی و مالی است. که در هر بخش اطلاعات پروژه به شکل بروز جمع آوری٬ محاسبه و نوشته میشود. به شکل دقیق تر :

بخش بازار : محصول را از نظر شرایط حاکم بر بازار بررسی می کند و نشان میدهد که آمار تولید محصول در کشور تا چند سال اخیر چقدر بوده و پیش بینی میزان ظرفیت بازار را انجام می دهد.

بخش فنی : روش تولید محصول٬ ماشین آلات مورد نیاز٬ فضای سوله مورد نیاز٬ تعداد پرسنل مورد نیاز و … در این بخش نوشته میشود.

بخش مالی : سرمایه در گردش مورد نیاز٬ هزینه خرید ماشین آلات٬ حقوق ها و دستمزد های پرسنل و دیگر اسناد مالی در این قسمت بررسی و محاسبه خواهد شد و در نهایت با استفاده از نرم افزار کامفار از محاسبات خروجی گرفته می شود. 

هانیه اکبرپور بازدید : 94 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

قوزبند طبی

قوزبند وسیله ای است که به شما کمک می کند ماهیچه های شانه و ستون فقرات را متعادل کنید تا در حالت ایستاده یا نشسته قوز نکنید و به مرور زمان به عضلات و ستون فقرات آسیب نرساند. هدف اصلی این دستگاه آموزشی ایجاد شرایط بدنی مناسب و استاندارد است تا شانه ها و کمر شما در شرایط ایده آل باشد.

بیشتر ما وقتی می خواهیم فعالیت ‌های ورزشی و امور روزانه خم میشویم و این کار این باعث درد در کمر می شود با کمک قوزبند می توانیم چنین مشکلاتی را حل کنیم و کیفیت زندگی را با گذشت زمان بهبود ببخشیم.

جهت خرید آنلاین انواع قوزبند به سایت ایستگاه مراجعه نمایید.

 

قوزبند طبی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان با برآمدگی (قوز) خفیف تا متوسط ​​باید از قوزبند طبی استفاده کنند. با رشد استخوان ها قوزبند طبی بسته می شود تا از قوز بیشتر جلوگیری کند. بیماران در چند روز اول استفاده از قوزبند طبی کمی احساس ناراحتی و محدودیت می کنند. اما پس از مدتی به قوزبند عادت می کنند. قوزبند طبی مدرن به شکلی طراحی شده اند و به بیمار امکان می دهند در حالی که از قوزبند استفاده می کند در بسیاری از فعالیت ها شرکت کند.

5 نکته ای مهم برای خرید قوزبندکه باید بدانید

بهترین قوزبند طبی

1.راحتی و سایز مناسب قوزبند

راحتی مهمترین عامل در هنگام خرید قوزبند است. افرادی که در حالت نشسته و ایستاده قوز میکنند باید قوزبند بگیرند که وضعیت جسمی آنها را بهبود بخشد و در عین حال راحت باشد. استفاده از قوزبند نامناسب شما را آزار می دهد و ممکن است بدن درد داشته باشید. و از آنجا که خرید بند قوزبند پا مانند لباس برای پوشیدن شبانه روز است، شما قبل از هر چیز باید به دنبال محصولاتی متناسب با اندازه بدن خود باشید.

 
بیشتر بخوانید
 
بهترین بالش طبی هوشمند برای آرتروز و دیسک گردن
 

2 .قابلیت تنظیم قوزبند

عامل مهم دیگر در انتخاب و خرید قوزبند، قابل تنظیم بودن سایز بندهای محصول است. با وجود این بندها، حتی اگر اندازه مناسبی برای استفاده خود پیدا نکردید، می توانید از اندازه های دیگر استفاده کنید و با تنظیم بندها اندازه قوزبند را با بالاتنه ای خود تنظیم کنید.

3.جنس قوزبند طبی

جنس یک قوزبند می تواند از پارچه، ابر، نئوپرن و موارد دیگر ساخته شود. به خاطر داشته باشید، هر ماده ای، در وهله اول، باید ضد حساسیت به پوست شما باشد و به راحتی شسته شود.

4. محل استفاده

برخی از قوزبند ها فقط برای از بین بردن انحنای شانه ها، برخی دیگر برای برداشتن قوز ستون فقرات طراحی شده اند و برخی دیگر کل قسمت های بالاتنه را به طور کلی می پوشانند، بنابراین شما باید حتما به جایگاه مصرف آن توجه کنید. لازم به ذکر است که برخی از این محصولات را می توان روی لباس پوشید و برخی دیگر را می توان در زیر لباس پوشید.

5.قیمت قوزبند طبی

قیمت قوزبند با توجه به نام تجاری، کیفیت ساخت، موقعیت قابل استفاده و مواد تعیین می شود و اگرچه معمولاً توصیه می شود افراد بدون مشورت با یک متخصص از چنین محصولات بهداشتی استفاده نکنند، اما ما در این مورد به شما هشدار می دهیم. اما به هر حال در این مقاله در هنگام خرید قوزبند مناسب و با کیفیت نکات مهمی را ارائه داده ایم که قطعاً مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت.

 

 

هانیه اکبرپور بازدید : 108 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

چهار نوع اصلی از زانوبند وجود دارد:

  1. آستین‌های زانو (که از نظر فنی، زانوبند محسوب نمی‌شوند)
  2. زانوبندهای پروفیلاکتیک
  3. زانوبندهای عملکردی
  4. بریس‌های بعد از عمل جراحی یا بریس‌های توانبخشی

آستین‌های زانو رایج‌ترین نوع این زانوبندها میباشد که توسط ورزشکاران در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آستین زانو چیست؟

آستین‌های زانو در واقع زانوبند یا بریس زانو نیستند و از خیلی جهات با آن متفاوت هستند. آستین زانو حمایت کمی را برای مفصل زانو تأمین می نماید و در اصل برای محافظت از زانو در برابر آسیب‌دیدگی‌های احتمالی در آینده و یا کاهش خطر مصدومیت طراحی شده است. آستین زانو به طور خاص برای افرادی مناسب است که زانوهای آن‌ها روزانه تحت فشار کاری زیاد قرار می‌گیرد. اما زانوبند طبی و بریس زانو به طور اختصاصی به منظور محافظت از زانویی که قبلاً دچار آسیب‌دیدگی شده است و یا جلوگیری از تشدید آسیب‌دیدگی‌های قبلی، طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آستین‌های زانو معمولاً از جنس پارچه‌های پلاستیکی دارای قابلیت کشسانی (نئوپرن) ساخته می‌شوند و در اصل در زمان استفاده بر روی مفصل زانو کشیده می‌شوند. مدل‌های تخصصی‌تر این آستین‌ها باعث گرم شدن زانو، کاهش تحرک کشکک (راهکاری برای حمایت مکانیکی از مفصل زانو) و افزایش گیرایی عصبی ماهیچه‌ها می شود.

آستین‌های زانو همچنین باعث تأمین فشار مفیدی بر روی ناحیه زانو می‌شوند که این فشار منجر به افزایش جریان خون و کاهش درد زانو هم در زمان فعالیت و هم بعد از پایان آن می‌گردد. در واقع، فشرده‌سازی همزمان با افزایش گردش خون به معنی بهبودی سریع‌تر یک مصدومیت می‌باشد. استفاده از آستین زانو منجر به کاهش درد و ورم زانو در زمان انجام فعالیت‌های سنگین و نیز بعد از انجام این فعالیت‌ها می شود.

لازم به ذکر است که بین زانوبندها و آستین‌های زانو یک تفاوت اساسی وجود دارد. زانوبندهای طبی به عنوان ابزاری برای حمایت و اتکای قسمت جلو زانو و کشکک عمل می‌کنند، در حالی که آستین زانو چنین حمایتی را برای رباط‌های زانو تأمین نمی نماید. به این ترتیب اگر شما هم دچار ناپایداری مفصل زانو هستید و برای افزایش پایداری یا تثبیت مفصل زانو از آستین زانو استفاده می‌کنید، باید بدانید که آستین زانو برای این منظور کافی نمی باشد. در واقع استفاده از آستین زانو در این موارد باعث افزایش احتمال ورم زانو و تشدید ناپایداری آن شود، زیرا برای جریان لنفاوی و جریان خون سیاهرگی در مفصل زانو محدودیت ایجاد می‌کند.

 

7

زانوبند طبی چیست؟

زانوبندهای طبی از طریق کنترل بعضی از حرکت‌های مفصل زانو و تأمین حفاظت از آن در برابر حرکات شدید و غیر طبیعی از رباط‌های زانو حمایت می‌کند، این زانوبندها هم در زانوهای آسیب‌دیده‌ای که هنوز دارای حرکت می باشند و هم زانویی که توان حرکت خود را از دست داده است، استفاده می‌شود. زانوبندها اشکال و اندازه‌های بسیار متفاوتی دارند و عملکرد اختصاصی آنها نیز خیلی متنوع است. شما می‌توانید انواع ساده این زانوبندها را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم ورزشی تهیه کنید، اما انواع پیشرفته این زانوبندها به طور اختصاصی برای زانوی شما طراحی و ساخته می‌شوند. به طور کلی همه زانوبندها جزء یکی از سه نوع اصلی آن شامل: پروفیلاکتیک، عملکردی یا توانبخشی می‌باشند که قیمت آنها براساس نوع آن متفاوت است.
8

برای سفارش انواع زانوبند به سایت ایستگاه مراجعه کنید

انواع مختلف زانوبندها

زانوبند لولادار

 

هدف از استفاده از زانوبندهای لولادار آن است که از مفصل زانو در برابر نیروهای شدید رو به بیرون یا رو به داخل که بر سمت چپ یا راست زانو وارد می‌شود و می‌تواند منجر به آسیب دیدن رباط‌های اطراف زانو شود، محافظت کند. زانوبند لولادار چند میله محکم در ساختار خود دارد که در سمت داخل یا خارج زانو قرار می‌گیرد و به عنوان یک پایدار کننده مفصل عمل می‌کند. بعضی از انواع این زانوبندها هم مجهز به یک ضامن قفل کننده می باشد که از خم شدن یا صاف شدن بیش از حد زانو جلوگیری می‌نماید. توجه داشته باشید که زانوبندهای لولاداری که در فروشگاه‌های متفرقه عرضه می‌شود، قابل اطمينان نیست و این نوع زانوبند باید حتماً طبق دستور پزشک سفارش داده شده و ساخته گردد.

پایدار کننده زانو

زانوبندهای پایدار کننده بلافاصله بعد از آسیب‌دیدگی رباط‌ها و جراحی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زانوبندها از کشاله ران تا ساق پا را می‌پوشاند. در ساختار این زانوبندها یک صفحه با شکل مخصوص در قسمت پشت زانو تعبیه شده است که از ران تا ساق پا امتداد دارد. همچنین صفحاتی در دو طرف مفصل زانو وجود دارد که برای حفاظت از رباط‌های جانبی تعبیه شده اند.

زانوبند رباط صلیبی قدامی

رباط صلیبی قدامی از حرکت کردن ساق پا به طرف بالا و ساییده شدن آن بر روی سر استخوان ران و نیز از چرخش بیش از حد مفصل زانو جلوگیری می‌کند. اغلب آسیب‌دیدگی‌هایی که برای رباط صلیبی قدامی پیش می‌آید، در اثر برخورد یا تصادم نیست، بلکه به علت قرار دادن پا بر روی زمین و سپس پیچیدن آن اتفاق می‌افتد. زانوبندهای رباط صلیب قدامی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از چرخش بیش از حد زانو و حرکت استخوان درشت نی به سمت جلو ممانعت کند. این زانوبندها اغلب توسط ورزشکارانی که جراحی رباط صلیبی انجام داده‌اند، استفاده می‌شود. این نوع زانوبند را هم نمی‌توان از فروشگاه‌ها تهیه کرد، بلکه باید حتماً مطابق با اندازه و مشخصات زانوی شما توسط پزشک سفارش داده شده و ساخته شود. قبل از سفارش دادن این زانوبند، باید طول پا و قطر قسمت‌های مختلف آن به طور دقیق اندازه‌گیری شود تا زانوبند ساخته شده کاملاً منطبق با زانوی بیمار باشد.

زانوبندهای طبی برای چه منظوری مناسب‌اند؟

زانوبندهای ساده کشی فقط می‌توانند حفاظت و حمایت اندکی از زانو به عمل آورند و بنابراین برای عوارض خفیف زانو از قبیل درد خفیف، رگ به رگ شدن، آرتروز، ضعف، التهاب تاندون میانی، ساییدگی غضروف، التهاب کیسه‌های مفصلی، بیماری زانوی دوندگان، کندرومالاسی کشکک، بیماری آسگود اسکالتر و ورم خفیف زانو مناسب هستند. این زانوبندها برای ناپایداری و درد متوسط تا شدید زانو مناسب نیستند. برای این آسیب‌دیدگی‌ها باید از انواع پیشرفته‌تر و تخصصی زانوبند استفاده می شوند.
هانیه اکبرپور بازدید : 125 چهارشنبه 22 بهمن 1399 نظرات (0)

کمربند طبی در درمان دیسک کمر

 

کاربرد کمر بند طبی در درملن دیسک کمر

دیسک کمر که به آن دیسک برآمده یا دیسک پاره شده یا دیسک بیرون زده می گویند، از مشکلات ستون فقرات است که ممکن است در هر جایی از ستون فقرات ایجاد شود؛ اغلب در ناحیه کمر رخ می‌دهد. برای این وضعیت، درمان‌های اثربخش بسیاری وجود دارد که در بین آن‌ها استفاده از کمربند طبی بهترین درمان می باشد.دیسک برآمده، نتیجه افزایش سن است. ممکن است شما هیچ کار اشتباهی نکرده باشید و این فرایند طبیعی با افزایش سن آغاز شود. نتیجتا این فرآیند، آب موجود در دیسک کاهش پیدا کرده و آن را کمتر از قبل انعطاف پذیر می‌کند و در نتیجه باعث درد کمر، به خصوص در ناحیه پایینی کمر می‌شود.

درمان‌های خاصی برای دیسک فتق وجود دارند که باید درباره آن با پزشک مشورت کرد. دیسک برآمده وضعیت پیچیده‌ای نیست و ممکن است نیاز به عمل جراحی نداشته باشد. فقط لازم است بهترین کمربند طبی را تهیه کنید تا به کاهش درد کمک کرده و بهبودی شما را تسریع نماید. با این وجود به شما توصیه می‌شود برای درمان صحیح و کامل، به پزشک مراجعه کنید و اطمینان داشته باشید برای درمان، به کمربند طبی نیاز دارید. می‌گوییم به پزشک مراجعه کنید، زیرا در برخی موارد ممکن است دیسک برآمده آنقدر شدید باشد که به عمل جراحی نیاز  باشد. خصوصاً برای بیمارانی که در راه رفتن و ضعف عضلات و کنترل مثانه با مشکل مواجه شوند.

چگونه می‌توانیم بهترین کمربند طبی برای دیسک کمر را انتخاب کنیم؟


بهترین کمر بند طبی درمان دیسک کمر

عوامل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند یک کمربند طبی مناسب دیسک فتق کمر باشد. در اینجا کمربندهای طبی مورد بررسی قرار می دهیم و همه آن‌ها باید خصوصیاتی که در ادامه می‌آید را داشته باشند:

راحتی

هرگز نباید در حالی که با درد کمر دست و پنجه نرم می‌کنید، به دنبال چیزی بروید که باعث عدم راحتی شما شود. انتخاب کمربند طبی با مواد نرم و دارای منافذ جهت عبور هوا که می‌تواند گرما و رطوبت اضافی را از بین ببرد، بسیار مهم است. کمربندهای طبی ساخته شده از موادی مانند نئوپرن، خوب بوده و باعث سوزش پوست یا بثورات پوستی نمی گردد.

وجود تسمه‌های قابل تنظیم، باعث شده شما بتوانید کمربند طبی را با بدن خود تنظیم نمایید. بنابراین باید ویژگی‌های ارگونومیک و قابلیت تغییر و تنظیم با بدن خود را در اولویت قرار دهید. این همان چیزی است که باعث راحتی شما در هنگام پوشیدن کمربند طبی می گردد.

 قدرت استحکام و دوام

در طراحی کمربند طبی باید اطمینان حاصل شود که قدرت کافی برای پشتیبانی و محافظت از کمر را دارد. تمام  کمربندهای طبی بررسی شده، قوی و بادوام هستند. آن‌ها همچنین قابل شستشو می‌باشند تا امکان استفاده مجدد از آن‌ها وجود داشته باشد.

بررسی مشتریان

آنچه که خریداران درباره یک محصول می‌گویند، صرف نظر از آنچه که تولید کننده درباره محصول می‌گوید، اهمیت ویژه ای دارد . این بهترین ایده را به شما می‌دهد که کدام کمربند طبی مناسب‌تر است.

مزایای کمربند طبی


مزایای کمر بند طبی

صفحات جلویی و پشتی، حداکثر پشتیبانی را فراهم کنند

ترکیب صفحات جلویی (قدامی) و پشتی (خلفی)، فشرده سازی بهینه و ثبات لازم را فراهم میآورد که این امر با جابجایی و انتقال مقداری از وزن بار به شکم و بهبود وضعیت حمل، فشار روی ستون فقرات شما را کاهش می گردد. اتصالات کمربند طبی از پلاستیک سبک و کاربردی و مقاوم در برابر ضربه و گرما ساخته شده‌اند.

کمربند‌های طبی متناسب با آناتومی پزشکی طراحی شده‌اند و در نتیجه از انحناهای طبیعی ستون فقرات، برای قرار گرفتن در یک تناسب راحت، پشتیبانی می نماید و بسته به سطح فشرده سازی مورد نظر یا فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، ممکن است کمر شما به پشتیبانی بیشتر یا کمتر نیاز داشته باشد.

مواد راحت و دارای قابلیت تنفس

یک کمربند طبی دارای قابلیت کشسانی خوب برای کاهش درد بخش پایینی کمر، از یک ماده نرم و دارای قابلیت تنفس تشکیل شده که دیگر لازم نیست درباره ساییدگی سطح پوست یا تحریک و التهاب پوستی نگران باشید؛ زیرا کمربند طبی به راحتی و بدون ایجاد اصطکاک روی پوست شما قرار گرفته و با توجه به سبکی وزن مواد، بسته به ترجیح خود می‌توانید کمربند طبی را روی لباس یا زیر آن بپوشید.

کاربرد آسان

فرایند استفاده از کمربند کاهش فشار روی بخش پایینی کمر، نسبتاً ساده است. با این حال، برای داشتن بهترین و راحت‌ترین کارکرد و تناسب، شاید، بخواهید بار اول از فرد دیگری درخواست کنید تا در پوشیدن آن به شما کمک کند. اگر قدرت بالاتنه محدودی دارید یا مبتلا به آرتریت هستید، اطمینان حاصل کنید که حتماً از حلقه‌های دستی مناسبی استفاده می کنید. نوارهای آلاستیک دارای کشش دو برابر، به راحتی به شما کمک می‌کنند تا به وضعیت بی‌خطر و تناسب سفارشی مخصوص خود برسید. محصور کننده‌ها در جلوی کمربند طبی قرار گرفته‌ و نیاز نیست درباره پیچش یا چرخیدنی که ممکن است به کمر شما آسیب برساند نگران باشید.


چگونه می‌توان دیسک کمر را تشخیص داد؟

همان طور که قبلاً گفته شد، دیسک برآمده اغلب باعث ایجاد درد شدید در ناحیه پایینی کمر می‌شود. برامده شدن دیسک کمر باعث بروز وضعیت‌هایی می‌شود که می‌تواند وجود آن را اثبات کند. برای اطمینان یافتن از دیسک کمر، لازم است به پزشک مراجعه کنید تا شما را به ‌خوبی معاینه نماید. در اکثر موارد، اسکن اشعه ایکس برای رد سایر دلایل احتمالی درد کمری که احساس می‌کنید، استفاده می‌شوند. در حالی که آزمایشات دیگری انجام می‌گیرد تا مشخص شود، آن چه که تجربه می‌کنید درد دیسک کمر است یا خیر.

اگر دیسک کمر درمان نشده باقی بماند، چه اتفاقی می افتد؟

اگر دیسک برآمده یا دیسک بیرون لغزیده درمان نشود، ممکن است شرایط شدیدتر و پیچیده‌تری ایجاد کند. در اغلب موارد منجر به آسیب دائمی و شدید در اعصاب کمر می‌شود. در شرایط پیچیده‌تر، می‌تواند پالس‌های عصبی بخش پایین کمر شما را قطع کرده و باعث عدم کنترل روده یا مثانه شود.

دیسک فتق، وضعیتی است که مطمئناً نمی‌خواهید بدون درمان آن را رها کنید و خریدن کمربند طبی می‌تواند شما را از شدید شدن این شرایط نجات دهد.

گزینه های درمانی برای دیسک کمر چیست؟

گزینه های درمانی عبارتند از:

  • استراحت مداوم و اجتناب از ورزش‌های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین
  • انجام تمرینات و ورزش‌های فیزیوتراپی
  • استفاده از گرما و یخ برای کاهش التهاب و تسکین بافت‌های دردناک
  • صحبت کردن با پزشک درباره تزریق کورتیزول یا جراحی
  • تهیه تشک خواب دارای کیفیت بالا برای دیسک کمر

این که آیا می‌توانید با استفاده از روش‌های غیر تهاجمی یا جراحی، دیسک کمر را درمان کنید، به شدت علائم شما و همچنین وضعیت سلامت عمومی شما بستگی دارد. تقریباً در ۹۰ درصد بیماران، انجام روش‌های غیر تهاجمی برای کاهش علائم دیسک کافی است اما در تعداد اندکی از بیماران، لازم است برای برداشتن قسمت بیرون زده دیسک یا در موارد نادر تمام دیسک، عمل جراحی انجام گردد.

کمربند طبی چه وضعیت‌ها و آسیب‌هایی را درمان می‌کند؟

کمربند طبی به تثبیت مهره‌های ستون فقرات در ناحیه قفسه سینه تا مهره‌های متصل به مفصل ساکروایلیاک (SI)  کمک می‌کند و انواع مختلفی از وضعیت‌های پزشکی و صدمات، از جمله پارگی، برآمدگی یا لغزش دیسک (فتق)، اسکولیوزیس، باریک بودن مجرای نخاعی، سندروم فاست، ضعف ناحیه لومبوساکرال، اسپوندیلوزیس، سیاتیک و موارد دیگر را کاهش می‌دهد.

آیا کمربند طبی می‌تواند به دیسک کمک کند؟

دیسک کمر منجر به درد شدید کمر می‌شود و پوشیدن یک کمربند طبی ، برای درد بخش پایینی کمر می‌تواند یک روش درمانی مناسب برای کاهش یا از بین بردن دردی باشد که احساس می‌نمایید. پوشیدن کمربند طبی همچنین به پیشگیری از آسیب دیدگی کمک میکند و همچنین با فراهم کردن فشرده سازی و پشتیبانی مناسب از ناحیه کمر ثبات آن را فراهم نموده و به بهبودی سریع‌تر کمک می نماید.

چه موقع باید کمربند طبی بپوشم؟

کمربند طبی ارتوپدی کمر زنان و مردان را می‌توان در طول روز و برای تثبیت اتصالات T9 تا SC پوشید. استفاده از کمربند طبی در هنگام خواب، توصیه نمی‌شود به جای آن می‌توان نسبت به خرید تشک تخت خواب مخصوص برای بیماران مبتلا به دیسک دژنراتیو و غیره اقدام کرد.

چه کسانی می‌توانند برای پشتیبانی از ستون فقرات این وسیله پزشکی را بپوشند؟

زنان و مردان در هر سنی می‌توانند از مزایای کمربندهای طبی بهره مند شوند اما تنها تا زمانی که دور کمر آن‌ها ۶۸ اینچ یا کمتر است.

باید چه سایزی خریداری کنم؟

با استفاده از یک نوار اندازه‌گیری نرم و انعطاف پذیر، دور کمر خود را اندازه بگیرید. کمربند طبی تا دور کمر ۶۸ اینچ را پشتیبانی می‌کند.

چه موقع باید از اعمال حرارت یا یخ برای تسکین استفاده کنم؟

به طور معمول ۴۸ ساعت اول پس از آسیب دیدگی، می‌توان از یخ برای تسکین استفاده کرده و ۴۸ ساعت پس از آسیب دیدگی استفاده از حرارت توصیه می‌گردد.

دستورالعمل شست و شو

صفحه‌های شکمی و کمری و صفحه ژلی روی کمر را قبل از شستشو خارج نمایید. همه تسمه‌ها را ببندید و کمربند طبی را با صابون ملایم و با استفاده از دست بشویید. قبل از استفاده مجدد از آن اجازه بدهید در معرض هوای آزاد کاملا خشک گردد .

جهت راهنمایی خرید مچ بند های تبی و یا ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید


هانیه اکبرپور بازدید : 111 سه شنبه 14 بهمن 1399 نظرات (0)

انواع مچ‌بند طبی پا

بریس مچ پا که به آن مچ‌بند یا ارتز مچ پا نیز گفته می‌شود، اطراف مچ پا را می‌پوشاند و به تسریع روند بهبودیان کمک می‌کند. این بریس از مچ پا در برابر آسیب‌دیدگی بیشتر محافظت کرده و مفصل را ثابت نگه می‌دارد تا سریع‌تر بهبود یابد و فشار و گرمای مورد نیاز برای بهبودی آن را تأمین می‌نماید.

بریس‌های مچ پا معمولاً برای درمان آسیب‌دیدگی‌ها یا تسکین درد ناشی از ابتلا به آرتروز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ارتزها از مچ پا در برابر بسیاری از ناترازی ها یا آسیب‌دیدگی‌ها از جمله آرتروز، فاسیت پلانتر، تاندونیت، کشیدگی‌ها و پیچ‌خوردگی‌ها، درد و تورم محافظت می‌کند. بریس‌ها و مچ‌بندهای به راحتی در دسترس هستند و طراحی‌ها، مواد، زنگ‌ها و بندهای مختلفی دارند. مناسب‌ترین نوع این بریس‌ها را که متناسب با شرایط شما است انتخاب کنید. برای خرید بریس‌های مچ پا باید نوعی از آنها را انتخاب کنید که در بازار موجود بوده و در مورد این که کدام نوع برای شما مناسب است باید با پزشک مشورت کنید.

 با این که استفاده از مچ‌بندها یک روش موقتی محسوب می‌شود اما باید در مراحل اولیه بهبودی مورد استفاده قرار گیرند مگر این که پزشک دستور دیگری داده باشد. اگر مچ پای شما دچار آسیب‌دیدگی شده و درد دارد باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

اهمیت مچ پا

بریس‌های فشرده کننده

به این نوع بریس‌ها، مچ‌بندهای الاستیکی یا کشی نیز گفته می‌شود و غالباً برای درمان پیچ‌خوردگی‌های خفیف و التهاب خفیف تاندون به کار برده می‌شوند. این نوع از بریس‌ها از مواد کشی سبک ساخته می‌شوند که به مچ پا امکان چرخش و حرکات طبیعی را می‌دهد. این نوع بریس‌ها برای محافظت از مفصل مچ پا، بهبود تعادل و کاهش تورم طراحی شده‌اند. بریس‌های فشرده کننده همچنین به گرم نگه داشتن مچ پا و کاهش خشک‌شدگی مفصل نیز کمک می‌کنند. این بریس‌ها را معمولاً می‌توان هم برای مچ پای چپ و هم برای مچ پای راست استفاده کرده و بر اساس سایز کفش به فروش می‌روند.

 بریس‌های بنددار

بریس‌های بنددار از نوع بریس‌های نیمه سخت هستند. این نوع بریس‌ها معمولاً برای درمان پیچ‌خوردگی‌های خفیف تا متوسط مچ پا مورد استفاده قرار می‌گیرند. بریس‌های بنددار حرکات به سمت طرفین مچ پا و حرکات مفصل به سمت بالا و پایین را محدود می‌کنند. این نوع مچ‌بندها، بیشتر از بریس‌های فشرده‌ساز از مچ پا حمایت و محافظت می‌کنند و بیشتر آنها به راحتی در کفش می‌روند. این بریس‌ها را نیز مانند بریس‌های فشرده کننده می‌توان هم برای پای چپ و هم برای پای راست به کار برد.

 بریس‌های لولایی

بریس‌های لولایی نیز از نوع بریس‌های نیمه سخت هستند. آنها از چرخش مچ پا به سمت طرفین جلوگیری می‌کنند اما مانع انجام حرکات روبه بالا و پایین مفصل نمی‌شوند. بریس‌های لولایی معمولاً دارای پدهای داخلی برای افزایش راحتی هستند و بندهای چسبی نیز دارند تا به راحتی بتوان آنها را تنظیم کرده و پوشید و درآورد. این نوع بریس‌ها را می‌توان هم برای پای چپ و هم برای پای راست مورد استفاده قرار داد.

 بریس‌های سخت

پزشکان غالباً استفاده از بریس‌های سخت را برای ورزشکاران یا افراد فعال به منظور کمک به بهبود پیچ‌خوردگی‌ها یا شکستگی‌های فشاری در مچ پا تجویز می‌کنند. این نوع از بریس‌های مچ پا از پلاستیک سخت تولید شده و هر دو طرف مچ پا را پوشش داده و توسط بندهای چسبی ولکرو محکم می‌شوند. در حالی که بریس‌های سخت، حمایت بسیار خوبی از مچ پا دارند اما ممکن است نتوان آنها را داخل کفش پوشید. بسته به نوع عارضه؛ ممکن است پزشک به بیمار توصیه کند که پس از این که دوران بهبودی مچ پا شروع شد از بریس‌هایی که باعث ایجاد محدودیت‌های کمتری می‌شوند استفاده کند.

 

انتخاب راحت‌ترین نوع بریس مچ پا


انتخاب راحت‌ترین نوع بریس مچ پا

مچ‌بندها از مچ پا به خوبی حمایت و حافظت می‌کنند اما یک بریس که به درستی روی محل قرار نگیرد یا از مواد مناسبی ساخته نشده باشد ممکن است باعث ناراحتی بیمار شود. برای اطمینان از این که استفاده از بریس مورد نظر راحت است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • جفت شدن و فیت شدن روی پا: بریس‌های مچ پا معمولاً بر اساس سایزهای کفش یا محیط مچ پا سایزبندی می‌شوند بنابراین می‌توانید از جدول سایز برای انتخاب یک مچ‌بند مناسب استفاده کنید.
  • نئوپرن در برابر پارچه: نئوپرن یک ماده انعطاف‌پذیر است که به خوبی روی محل مورد نظر جفت می‌شود و عایق حرارتی خوبی در برابر درد ایجاد می‌کند. به هر حال، نئوپرن راه تنفس خوبی ندارد و ممکن است در هنگام استفاده در تمام مدت روز، خیلی گرم شود. معمولاً عبور هوا از پارچه و مواد کش‌بافت بهتر انجام شده و پا را خنک‌تر نگه می‌دارند اما خاصیت گرمایی طبی نئوپرن را ندارند.

 چه موقع باید از بریس‌های مچ پا استفاده کرد؟


چه موقع باید از بریس‌های مچ پا استفاده کرد

بریس‌های مچ پا را می‌توان در وضعیت‌های مختلف در حین انجام فعالیت‌های روزمره تا ورزش‌های بسیار شدید مورد استفاده قرار داد. اگر شما دچار مچ دردهای عادی ناشی از ابتلا به تاندونیت و فاسیت پلانتر باشید یا به درهای عمومی دچار شده باشید استفاده از مچ‌بندهای معمولی و فشرده کننده می‌تواند به تسکین درد شما کمک کند. زمانی که ورزش می‌کنید، استفاده از بریس مچ پا یک ابزار بسیار عالی برای کمک به جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های بیشتر یا پیشگیری از تشدید آسیب‌دیدگی‌های قدیمی است. همچنین، زمانی که در دوران بهبودی پس از انجام عمل‌های جراحی در مچ پای خود هستید، استفاده از این بریس‌ها از مچ پای شما محافظت کرده و حرکات آن را محدود می‌کند تا فرایند بهبودی تسریع شود.

 بریس‌های مچ پا را چقدر باید سفت و تنگ باشند؟


هر ورزشکاری احساس متفاوتی در مورد میزان سفت بودن دارد اما به طور عمومی شما باید احساس کنید که مچ پای شما در این بریس‌ها قفل شده‌اند. بریس نباید گردش جریان خون شما را محدود کند یا باعث درد ناشی از تنگ بودن شود. میزان حفاظت مورد نیاز برای مچ پای شما تعیین‌کننده میزان سفت و تنگ بودن بریس است، هر چه شما انتظار محافظت کمتری از بریس داشته باشید، مچ پای شما در آن انعطاف بیشتری خواهد داشت در حالی که برای دست‌یابی به حداکثر محافظت باید این مچ‌بند، بسیار تنگ و سفت باشد. برای دست‌یابی به میزان مناسب فشرده‌سازی و حفاظت از مچ پا باید بندها و چسب‌های این بریس‌ها را به دقت تنظیم کنید البته باید توجه داشته باشید که گردش جریان خون شما نباید محدود شود و سفت بودن بریس‌ها نیز نباید باعث ایجاد درد شود.

 چگونه باید بهترین بریس مچ پا را انتخاب کرد؟


چگونه باید بهترین بریس مچ پا را انتخاب کرد

بهترین مچ‌بند برای شما به نیازهای شما بستگی دارد اما خوشبختانه برای هر مورد مصرفی، گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد.

  • راحتی: باید بریسی را انتخاب کنید که سایز و جنس آن برای شما مناسب باشد، به این که می‌خواهید تبادل هوا در بریس چقدر باشد نیز باید توجه داشته باشید.
  • تناوب استفاده: این که شما از بریس برای مدت کوتاهی استفاده کنید یا این که تمام روز آن را بپوشید به شرایط و نیازهای درمانی شما بستگی دارد.
  • نوع بریس مچ پا: مچ‌بندها، بریس‌های بنددار و انواع دیگر آنها هر کدام سطح متفاوتی از حمایت، حفاظت و فشرده‌سازی را تأمین می‌کنند.
  • تنگی: بریس خود را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت، این کار نیاز به دقت مضاعف داشته و ممکن است وقت شما را بگیرد اما رسیدن به این تناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دیگر راه‌های درمان مشکلات مچ پا


چگونه باید بهترین بریس مچ پا را انتخاب کرد

بهترین مچ‌بند برای شما به نیازهای شما بستگی دارد اما خوشبختانه برای هر مورد مصرفی، گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد.

  • راحتی: باید بریسی را انتخاب کنید که سایز و جنس آن برای شما مناسب باشد، به این که می‌خواهید تبادل هوا در بریس چقدر باشد نیز باید توجه داشته باشید.
  • تناوب استفاده: این که شما از بریس برای مدت کوتاهی استفاده کنید یا این که تمام روز آن را بپوشید به شرایط و نیازهای درمانی شما بستگی دارد.
  • نوع بریس مچ پا: مچ‌بندها، بریس‌های بنددار و انواع دیگر آنها هر کدام سطح متفاوتی از حمایت، حفاظت و فشرده‌سازی را تأمین می‌کنند.
  • تنگی: بریس خود را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت، این کار نیاز به دقت مضاعف داشته و ممکن است وقت شما را بگیرد اما رسیدن به این تناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دیگر راه‌های درمان مشکلات مچ پا


چگونه باید بهترین بریس مچ پا را انتخاب کرد

بهترین مچ‌بند برای شما به نیازهای شما بستگی دارد اما خوشبختانه برای هر مورد مصرفی، گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد.

  • راحتی: باید بریسی را انتخاب کنید که سایز و جنس آن برای شما مناسب باشد، به این که می‌خواهید تبادل هوا در بریس چقدر باشد نیز باید توجه داشته باشید.
  • تناوب استفاده: این که شما از بریس برای مدت کوتاهی استفاده کنید یا این که تمام روز آن را بپوشید به شرایط و نیازهای درمانی شما بستگی دارد.
  • نوع بریس مچ پا: مچ‌بندها، بریس‌های بنددار و انواع دیگر آنها هر کدام سطح متفاوتی از حمایت، حفاظت و فشرده‌سازی را تأمین می‌کنند.
  • تنگی: بریس خود را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت، این کار نیاز به دقت مضاعف داشته و ممکن است وقت شما را بگیرد اما رسیدن به این تناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دیگر راه‌های درمان مشکلات مچ پا

چسب مچ پا

چسب‌های مچ پا غالباً برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی استفاده می‌شوند اما این چسب‌ها معایبی مشابه بریس‌ها دارند. زمانی که شما از مفاصل خود با استفاده از این ابزارهای سخت محافظت می‌کنید، عدم انعطاف‌پذیری باعث ضعف تدریجی مفصل می‌شود و شما باید در صورت استفاده روزانه از این بریس‌ها مراقب این موارد نیز باشید.

به علاوه، برای چسب زدن نیاز به سطحی از تخصص وجود دارد زیرا الگوی زدن آنها در دست‌یابی به محافظت مورد انتظار مؤثر است. شما باید برای این کار آموزش ببینید یا از یک فرد متخصص بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد که برای همه افراد امکان‌پذیر نیست.

به هر حال، اگر شما نیاز به محافظت در یک بازی داشتید یا به نیاز به یک مرتبه استفاده از بریسی داشتید که بتوان آنها را با کفش هم پوشید، استفاده از این چسب‌ها گزینه مناسبی است. فقط به یاد داشته باشید که استفاده بلند مدت از این چسب‌ها ممکن است باعث ضعیف شدن مفصل مچ پای شما شود.

 تمرینات انعطاف‌پذیری

انجام تمرینات انعطاف‌پذیری برای مچ پا بسیار عالی است زیرا به کشش رباط‌ها و تاندون‌های این مفصل کمک می‌کند. زمانی که این تاندون‌ها و رباط‌ها کشیده می‌شوند، آسیب‌پذیر می‌شوند زیرا این میزان کشش بیش از دامنه حرکتی آنها است.

برخی تمرینات انعطاف‌پذیری که شما می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

  • اینورسیون
  • اورسیون
  • دورسی فلکسیون
  • پلانتر فلکسیون
  • چرخش مچ پا

 تمرینات تقویتی

تمرینات تقویتی به افزایش قدرت مفصل و رباط‌ها و تاندون‌های آن کمک می‌کنند. زمانی که شما فعالیت شدید دارید، بدن شما باید خود را با این وضعیت سازگار نماید و در نتیجه مستعد آسیب‌پذیری می‌شود. تقویت مفصل به میزان زیادی به بهبود عملکرد شما کمک کرده و یک قسمت مهم از برنامه توان‌بخشی است که پزشک به شما ارائه می‌کند.

برخی از تمرینات تقویتی عبارتند از:

  • بلند کردن ساق پا
  • حرکت قیچی روی یک پا
  • بوندینگ
  • پرش اسکات

 تمرینات تعادلی

انجام تمرینات تعادل یک روش عالی برای کمک به ارتباط مغز با پا و مچ پا است. تمرینات تعادلی به افزایش خودآگاهی که روشی است برای بدن که بداند در هر لحظه کجا قرار دارد. خودآگاهی به بدن کمک می‌کند که پاها را حتی زمانی که آنها را نمی‌بیند به طور ایمن پایین آورد.

برخی از تمرینات تعادلی که شما می‌توانید به طور مرتب انجام دهید تا مچ پای شما تقویت شود عبارتند از:

  • ایستادن روی یک پا – هر دفعه به مدت 30 ثانیه
  • تعادل + فعالیت – روی یک پا ایستاده و یک توپ را به سمت همبازی خود یا به سمت دیوار پرتاب کنید. این تمرین را برای پای دیگر تکرار کنید.
  • مینی اسکات روی یک پا – روی یک پا بایستید و مینی اسکات را با پای دیگر خود انجام دهید. این تمرین را 10 مرتبه تکرار کرده و پای خود را عوض کنید.
جهت راهنمایی خرید مچ بند های تبی و یا ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید
هانیه اکبرپور بازدید : 100 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

بریس شانه

 

شانه منعطف ترین مفصل در بدن انسان است اما مفصلی است که بیشتر دچار آسیب دیدگی می‌شود. آسیب دیدگی شانه می‌تواند هنگامی ‌که شما در حال ورزش کردن هستید به علت زمین خوردن ناگهانی و حتی استفاده بیش از حد به وجود بیاید برخی از انواع آسیب دیدگی شانه عبارتند از گرفتگی، پیچ خوردگی، پارگی روتاتور، کاف، دررفتگی شانه یا ناپایداری شانه. اگرچه استفاده از کمپرس یخ و استراحت کردن می‌‌تواند به کاهش التهاب کمک کند و از بیشتر شدن آسیب دیدگی جلوگیری نماید استفاده از یک بریس مخصوص شانه می‌تواند به شما کمک کند به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. استفاده از بریس در محافظت بیشتر از شانه و کاهش میزان حرکات شانه در زمان بهبود بسیار موثر است. بریس علاوه بر آنکه به بهبود شانه کمک می‌‌کند به نحوی طراحی شده است که قابلیت حرکتی و عملکرد شانه را بهبود ببخشد.

مزایای استفاده از بریس شانه چیست ؟ 

پس از آنکه توانستید نحوه عملکرد بریس شانه را درک کنید می‌توانید به خوبی مزایای استفاده از بریس را نیز بفهمید. اگر شما دچار آسیب دیدگی خفیف تا شدید شانه هستید استفاده از بریس برای تکمیل دوران بهبود کاملاً ضروری خواهد بود. استفاده نکردن از بریس مخصوص شانه با تاثیرات منفی همراه است که مهم‌ترین آن احساس درد بیشتر در شانه است. اگر شانه شما در دوران بهبودی هیچگونه محدودیت حرکتی نداشته باشد بدون شک در پاسخ به استفاده بیش از حد و حالت نامناسبی که دارد دچار تورم خواهد شد، هنگامی ‌که شانه متورم ‌شود یا از آن محافظت نشود بافت عضلانی و استخوانی به طور صحیح بهبود نخواهد کرد. این جمله مسائل زیادی را در خود جای داده است که یکی از آن‌ها این است که شانه به طور دائمی در یک حالت نامناسب بهبود خواهد یافت که می‌تواند حتی پس از تکمیل دوران و بهبود دامنه حرکات محدودی داشته باشد.  نکته دیگر این است که شانه شما به طرز قابل توجهی ضعیف می‌‌شود و حتی مستعد آسیب دیدگی بیشتر خواهد شد استفاده از بریس شانه یک روش آسان و مقرون به صرفه برای جلوگیری از بروز این مشکلات است.

بریس  مخصوص شانه چگونه عمل می‌کند ؟ 


مفهوم بریس شانه بسیار ساده است بریس با هدف ثابت کردن شانه و کمک به تسریع فرایند بهبود طراحی و ساخته شده است. بدون استفاده از بریس شانه ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا شانه آسیب دیده بهبود پیدا کند حتی ممکن است شانه در محل نامناسبی قرار بگیرد و این باعث بروز آسیب دیدگی دائمی شود در این حالت بریس شانه شبیه گچ گرفتن شانه عمل می‌‌کند. گچ گرفتن به استخوان شکسته کمک می‌‌کند در جای اصلی خود قرار بگیرد تا شما بتوانید به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید بدون آنکه نگران باشید شانه شما در جای نامناسبی ترمیم شود. بریس نیز مانند گچ باعث محدود شدن حرکات شانه می‌شود و شانه را بالا می‌آورد این کار علاوه بر آنکه باعث بهبود گردش خون برای تسریع فرایند ترمیم می‌شود این اطمینان خاطر را ایجاد می‌‌کند که شانه ترمیم شده هیچگونه نشانه و علامتی مبنی بر آسیب دیدگی در گذشته را نشان نخواهد داد. برخی از انواع بریس شانه و ویژگی‌های جالبی که دارند امکان تنظیم دما در آن‌ها وجود دارد این امر یک روش بسیار موثر برای کنترل درد در طول دوران بهبود است.  سرما باعث می‌شود که از میزان تورم کاسته شود زیرا تورم باعث به تعویق افتادن فرآیند بهبود خواهد شد و گرما باعث افزایش گردش خون می‌شود. قابلیت تنظیم دما با مزایای بسیار زیادی برای تسکین درد ناشی از آسیب دیدگی شانه همراه است.

انواع بریس شانه شامل چه مواردی است ؟


رایج‌ترین بریس و یا شانه بندهای طبی شامل موارد زیر است:

ثابت کننده شانه 

بریس ثابت کننده شانه بریسی است که شما می‌توانید هم برای ثابت کردن شانه در دوران بهبود و هم در هنگام انجام فعالیت ورزشی از آن استفاده کنید تا از آسیب دیدگی بیشتر مفصل شانه جلوگیری شود. این نوع بریس به ثابت کردن شانه و کنترل دامنه حرکات آن در خصوص در رفتگی شانه، گرفتگی عضلات، پارگی روتاتور کاف، کشیدگی و پارگی مینیسک کمک می‌کند. شما می‌توانید بعد از مشورت با پزشک اقدام به پوشیدن آن در هنگام فعالیت‌های ورزشی نمایید.

 اسلینگ 

اسلینگ شانه

اسلینگ از آسیب دیدگی بیشتر شانه جلوگیری می‌‌کند و به ثابت کردن آن کمک می‌نماید. این نوع بریس یک انتخاب عالی برای آسیب دیدگی بازو، دست و مچ است. اسلینگ علاوه بر بهبود شانه از میزان حرکات آن می‌کاهد.

بریس مخصوص محافظت از حالت شانه 

بریس مخصوص محافظت از حالت شانه

منظور از بریس مخصوص محافظت از حالت شانه این است که در هنگام کار کردن نشستن یا انجام دادن برخی کارهای سبک از آن استفاده کنید. این نوع بریس علاوه بر آنکه باعث بهبود استخوان می‌‌شود شانه‌ها را به عقب می‌کشد تا حالت آن‌ها اصلاح شود، این نوع بریس به راحتی زیر یا روی لباس پوشیده می‌‌شود، جنس آن بسیار نرم است و باعث خارش پوست نمی‌‌شود و می‌‌توانید با خیال راحت آن را بپوشید تا از شانه‌های شما محافظت شود. این نوع بریس برای افرادی مناسب است که دچار درد گردن و قوز شانه‌ها هستند یا دچار تروما شده اند و باید شانه‌های آن‌ها ثابت شود.

بریس مغناطیسی شانه  

بریس مغناطیسی شانه

بریس مغناطیسی شانه یک سیستم محافظتی بسیار کامل است و از انرژی مغناطیسی برای تسکین درد شانه و قسمت فوقانی گردن استفاده می‌کند سیستم محافظتی درون قسمت پشتی بریس قرار دارند و در قسمت شانه‌ها، پشت بازو و قسمت فوقانی آن امتداد می‌یابد این نوع بریس دارای یک قطعه گرمایی است و از ترکیباتی مانند پودر سرامیک که دارای عملکرد نانو است و مواد حساس به گرما ساخته شده است. استفاده از این نوع بریس ساده است و به خوبی زیر لباس پنهان می‌شود. این بریس هم دارای خاصیت فشرده کنندگی و هم تسکین گرمایی است و می‌‌تواند با بهبود گردش خون به تسکین درد شانه و تسریع فرایند بهبود کمک کنند.

ویژگی‌های یک بریس خوب چیست؟  


مهم‌ترین فاکتوری که باید در هنگام انتخاب یک بریس برای شانه در نظر بگیریم قابلیت محافظت آن از شانه است برای آن‌ که یک بریس عملکرد خوبی داشته باشد باید بتواند از موضع مورد نظر به طور صحیح محافظت نماید یعنی به خوبی روی آن قسمت قرار می‌گیرد و فرد را اذیت نکند. هرچه میزان افتادگی مفصل شانه کمتر باشد بهتر است، استفاده از مواد باکیفیت یک شاخص خوب مبنی ‌بر مناسب بودن بریس است. چسب و بندهای بریس باعث راحتی و افزایش دوام بریس شانه می‌شوند. احساس ناراحتی در هنگام استفاده از بریس یک فاکتور بسیار مهم دیگر در انتخاب یک بریس با کیفیت است اگر شما دچار آسیب دیدگی هستید و باید شانه شما حرکت کمی داشته باشد شما به بریسی نیاز خواهید داشت که زیر بغل را فشار ندهد و باعث اذیت شدن شما نشود. اگر آسیب دیدگی شانه اجازه انجام حرکات کوچک را می‌دهد شما به بررسی نیاز خواهید داشت که تعادل خوبی را بین قابلیت حرکتی و محافظت از شانه ایجاد کند. از هر نوع بریسی که برای حفاظت از شانه استفاده شود از لحاظ دیداری مزاحم تلقی می‌شود زیرا در قسمتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد قابل دیدن است و به همین دلیل مهم‌ترین مسئله در خصوص انتخاب بریس این است که به خوبی روی عضو مورد نظر قرار بگیرد یعنی بتوان بدون مشکل آن را از زیر لباس پوشید، این مسئله به نیازهای شما بر اساس شرایط شانه و انتظاراتی که از بریس دارید بستگی دارد. اگر شما به بریسی نیاز دارید که دارای قابلیت حرکتی باشد می‌توانید در این خصوص با پزشک خود صحبت نمایید.

نکاتی درباره بریس شانه 


انواع مختلفی از بریس در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس نوع آسیب دیدگی شانه به انتخاب بهترین نوع آن بپردازید به خاطر داشته باشید که از خریدن بریسی که حجم زیادی دارد یا محصولاتی که در ناحیه مورد نظر جمع می‌شود یا باعث اذیت می‌شوند خودداری کنید. بهتر است به خاطر داشته باشید بریسی که شما برای شانه استفاده می‌کنید باید با نوع آسیب دیدگی شانه شما تناسب داشته باشد. اگر شانه شما به نحوی آسیب دیده است که نباید زیاد حرکت کند بهتر است از خریدن بریسی که قابلیت حرکتی آن زیاد است خودداری کنید. همچنین اگر آسیب دیدگی شانه شما خیلی جدی نیست و شما می‌‌توانید شانه خود را حرکت دهید بریسی را انتخاب کنید که باعث آزادی عمل بیشتری می‌شود.

قبل از خرید بریس شانه با پزشک مشورت کنید و از آنجایی که انواع مختلفی از بریس شانه در بازار وجود دارد انتخاب کردن آن‌ها می‌‌تواند کار دشواری باشد. در برخی از فروشگاه‌های آنلاین انواع مختلفی از آن‌ها ارائه می‌‌شود که کار را برای متقاضی بسیار دشوار می‌‌کند در کلینیک سلامت امی‌د هدف ما این است که به شما کمک کنیم یک بریس مناسب با کیفیت بسیار بالا را در اختیارتان قرار دهیم که بر اساس شرایطی که دارید از شانه شما محافظت نماید. سنجش همیشه کار دشواری بوده است بدن اعضای مختلفی دارد به همین دلیل روش‌های سنجش متفاوتی نیز وجود دارد. پزشکان در کلینیک سلامت با انجام یک ارزیابی ساده بهترین نوع بریس را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید بدون هیچ گونه مشکلی بریس خود را عوض کنید زیرا فرایند ارزیابی سنجش یک اقدام بسیار دشوار و پیچیده است. بریس بر اساس نوع آسیب دیدگی و سطح یا زاویه قابلیت حرکت شانه تجویز می‌‌شود، در برخی از مشکلات و آسیب دیدگی‌های شانه باید شانه با زاویه خاصی نسبت به بدن قرار بگیرد تا فرآیند بهبودی طی شود به این وضعیت ابداکشن گفته می‌‌شود و ممکن است شما  به درجات مختلفی از آن برای تسکین درد و ثابت کردن شانه نیاز داشته باشید.

در برخی موارد باید شانه در یک زاویه خاص به سمت داخل یا برون باز و ثابت شود تا بهبود پیدا کند، به این ترتیب باید وضعیت صحیح شانه در دوران بهبود را در نظر گرفت تا بتوان به انتخاب بررسی پرداخت که باعث تسکین درد شود. این امر در اکثر افرادی که دچار کشیدگی شانه هستند با بررسی این نکته که شانه فرد در کدام حالت حس بهتری به بیمار می‌دهد به سادگی انجام خواهد شد به طوری که مسیر و زاویه قرار گرفتن شانه توسط پزشک و بر اساس عمل جراحی انجام شده یا زمان لازم برای بهبود مشخص می‌شود به عنوان مثال در بریس ثابت کننده شانه ممکن است پزشک ابداکشن در زاویه ۳۰ درجه را پیشنهاد دهد.

 آیا بریس شانه به بهبود آسیب دیدگی شانه کمک می‌کند؟ 


این مسئله به وسعت بروز آسیب دیدگی ارتباط دارد بریس شانه به نحوی طراحی شده است که به تسریع فرآیند بهبود آسیب دیدگی کمک نماید با این حال برخی از نوع آسیب دیدگی‌ها به انجام عمل جراحی یا ملاحظات پیشرفته تر نیاز دارند. در این موارد استفاده از بریس شانه به یک بخش مهم در برنامه بهبود و درمان تبدیل می‌شود اما به تنهایی نمی‌‌تواند کاری را از پیش ببرد و به همین دلیل همیشه مراجعه به متخصص در هنگام بروز آسیب دیدگی شانه ضروری است.

آیا می‌‌توان از بریس شانه برای آسیب دیدگی بازو نیز استفاده کرد؟ 


پاسخ این سوال مثبت است و می‌‌توان از بریس شانه برای ثابت کردن بازو در هنگام آسیب دیدگی این عضو استفاده کرد در این موارد استفاده از بریسی که شبیه اسلینگ است بهترین گزینه انتخابی خواهد بود زیرا در آسیب دیدگی بازو نیازی به ثابت کردن شانه نیست.

آیا علاوه بر بریس طبی شانه روش‌های دیگری برای درمان شانه درد وجود دارد؟ 


 بر اساس وسعت آسیب دیدگی شانه می‌توان علاوه بر بریس شانه از روش‌های درمانی غیر جراحی برای کاهش درد و ناتوانی شانه و بهبود دامنه حرکات آن استفاده کرد.

استراحت کردن و فعالیت کمتر

استراحت کردن شانه و کاهش فعالیت جسمانی در بهبود آسیب دیدگی شانه تاثیر دارد.

دارو درمانی

مصرف برخی داروها می‌تواند یک روش موثر برای درمان درد شانه باشد پزشک از یک مجموعه روش‌های درمانی در برخی داروها برای درمان مشکلات شانه استفاده خواهد کرد.

 

  • مصرف داروهای مسکن و ضد التهاب در کنترل درد و التهاب مفاصل موثر هستند. آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن در کنترل التهاب و استامینوفن در کنترل درد بسیار کمک کننده هستند.
  • تزریق استروئید شامل تزریق داروهای قوی ضد التهاب به درون مفصل است تا به طور موقت از میزان درد و تورم کاسته شود به علاوه تزریق استروئید در مشخص کردن منبع درد کمک کننده است.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 3,027
  • بازدید کلی : 14,560